دادگاه تجدیدنظر آذربایجان شرقی؛ حکم ۹۱ روز حبس تعزیری صالح ملاعباسی تایید شد

صالح ملاعباسی

صالح ملاعباسی فعال ترک آذربایجانی توسط دادگاه تنجدینظر استان به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر حکم صالح ملاعباسی فعال ترک آذربایجان ساکن شهرستان اهر به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری از بابت اتهام «نشر اکاذیب از طریق فضای مجازی جهت تشویش اذهان عمومی» در شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی عینا تایید شد.

این فعال آذربایجانی ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در دادگاه بدوی توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان اهر به ریاست آقای خدیوی به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم گردیده بود.

در دادنامه صادره توسط شعبه مذکور آماده است:

اعضای دادگاه با ملاحظه محتویات پرونده داشتن اتهامات مشابه و اینکه یک بار مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفته مع الوصف متنبه نشده اند و با توجه به ارائه مستندات از ناحیه مراجع گزارش دهند اظهارات و دفاعیات بلاوجه تجدید نظر خواه،  کیفر خواست صادره، استدلال به عمل آمده در متن رای بدوی، و با مداقه در مفاد لایحه ی تجدید نظر خواهی وکیل محترم که تکرار مطالب قبلی محسوب و چندان موثب در رفع اتهام از موکل خویش نمیباشد و موارد عنوان شده خارج از جهات مقید در ماده ۴۳۴ قانون آیین دادرسی کیفری بود ضمن رد اعتراض، استناد به بند الف ماده ۴۵۵ از همان قانون رای دادگاه نخستین را در محدوده تجدید نظر خواهی تایید می‌نماید این رای قطعی است.

صالح ملاعباسی ۱۷ مهر ماه سال ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل خواهرش در شهرستان اهر بازداشت و ۱۸ آبان با تودیع قرار وثیقه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

در زمان تتفیش منزل ملاعباسی مامورین کامپیوتر،لپ تاپ،تبلت و گوشی های تلفن همراه اعضای خانواده وچندین جلد کتاب را ضبط کرده و با خود برده بودند.

پیشتر نیز صالح ملاعباسی به دلیل فعالیت های مدنی خود سابقه تهدید، احضار، بازداشت و زندان را دارد از جمله سال ۹۴ در اعتراض به برنامه تلویزیونی توهین‌آمیز ( فتیله )  همراه با دیگر فعالین به نامهای اسرافیل فتح الله زاده، ابراهیم نوری ، مرتضی شکری ، حامد آللاه وردی پور و سلیمان کاظمی به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید