تداوم بی‌خبری مطلق از سرنوشت چهار زندانی سیاسی کُرد شانزده ماه پس از بازداشت

محسن مظلوم، پژمان فاتحی، وفا آذربار و محمد فرامرزی

نزدیک به یک سال و نیم از بازداشت محسن مظلوم، پژمان فاتحی، وفا آذربار و محمد فرامرزی میگذرد اما همچنان از وضعیت، محل نگهداری و یا روند پرونده آنها اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، قریب به یک سال و نیم از بازداشت محسن مظلوم، پژمان فاتحی، وفا آذربار و محمد فرامرزی میگذرد اما از محل نگهداری و سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

پس از پیگیری‌های مداوم  توسط خانوادەها برای اطلاع از سرنوشت آنان، تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنان بە دست نیامدە است. 

جمهوری اسلامی حتی تلاش‌های سازمان عفو بین‌الملل، برخی نمایندگان پارلمان اروپا و سازمان های حقوق بشری را نادیدە گرفتە است و پایبند قوانین حقوق‌بشری و جهان‌شمول نیست.

نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تاکنون دو بار ویدئوی اعتراف اجباری از آنان را در رسانه‌های امپراطوری دروغ منتشر کردە است. 

آنها برای پذیرفتن اتهام “جاسوسی برای اسرائیل و قصد انفجار یک مرکز حساس دفاعی اصفهان” تحت شکنجه‌های جانکاه قرار داشته‌اند.  

اعترافات اجباری آنان در حالی بعد از ٨٠ روز از بازداشت این فعالان سیاسی منتشر شد که تحت شکنجەهای طاقت‌فرسای جسمی و روحی انجام شده بود. 

در طول مدت شانزده ماه علاوە بر خانوادەها، وکیل آنان نیز پیگیر وضعیت این چهار زندانی سیاسی کُرد بودە اما متاسفانە او نیز هیچ پاسخی دریافت نکردە است چرا کە وزارت اطلاعات بە وکیل اجازە دسترسی بە پروندە این چهار زندانی سیاسی کُرد را ندادە است. 

پس از یک سال و چهار ماه از ربایش این چهار فعال سیاسی، نەتنها اجازە ملاقات یا تماس تلفنی با خانوادەها بە آنان دادە نشدە است، بلکە کمترین اطلاعی از وضعیت سلامتی و سرنوشت آنان نیز در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید