تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت یک کارگر بلوچ در زاهدان

سلمان جلازهی

تداوم بازداشت و بی‌خبری از سرنوشت یک کارگر بلوچ به‌نام سلمان جلازهی علیرغم گذشت دو هفته از تاریخ دستگیر همچنان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در زاهدان به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک شهروند بلوچ به‌نام سلمان جلازهی ۳۲ ساله فرزند شیرعلی کارگر ساده ساختمانی و ‌ساکن شهرک صنعتی میرجاوه در زاهدان که در تاریخ هفت مهر ۱۴۰۲، توسط نیروهای لباس شخصی امنیتی در خیابان خیام زاهدان بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود..

به گفته منایع محلی:«سلمان در روز جمعه هفتم مهرماه یک روز پیش از سالگرد جمعه خونین در بازگشت از مصلی توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده و اکنون پس از گذشت دو هفته از وضعت وی که پیشتر دچار سکته قلبی هم شده هیچ اطلاعی در دست نیست و علیرغم پیگیرهای مکرر خانواده وی هیچ ارگانی تاکنون پاسخگو نبوده است.»

گفتنی است طی روزهای ۷و ۸ مهرماه ۱۴۰۲، دستکم ۲۱۶ تن در شهرهای زاهدان، خاش، میرجاوه و چابهار بازداشت شده اند که شمار زیادی از این شهروندان کودکان زیر ۱۸ سال بوده اند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از نهاد بازداشت کننده، محل نگهداری و یا اتهام‌های مطروحه علیه این شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید