اعزام به مرخصی درمانی فاطمه سپهری از زندان وکیل آباد مشهد

فعال مدنی

فاطمه سپهری، فعال مدنی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، به مرخصی درمانی اعزام شد. این زندانی در حال سپری کردن محکومیت ده سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فاطمه سپهری فعال مدنی، از زندان وکیل آباد مشهد به مرخصی اعزام شد. خانم سپهری بعد از جراحی قلب باز، ایشان از زندان وکیل آباد به بیمارستان منتقل شده بود.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی گفت: “خانم سپهری از زندان وکیل آباد مشهد، با تودیع وثیقه نهصد میلیون تومانی به مدت یک هفته جهت سیر مراحل درمان به مرخصی درمانی اعزام شده است.”

فاطمه سپهری در تاریخ پنجم مهرماه، در پی وخامت وضعیت جسمانی از زندان وکیل آباد مشهد به بیمارستان منتقل شده بود. وی نهایتا در تاریخ پانزدهم مهرماه به زندان بازگردانده شد.

خانم سپهری پیش‌تر از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهام “همکاری با دول متخاصم” به ده سال حبس، از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس، “توهین به رهبری” به دو سال حبس و “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس محکوم شده بود. این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ده سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

این زندانی سیاسی پیش‌تر نیز در بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط دادگاه کیفری مشهد از بابت اتهامات “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فعالیت در فضای مجازی و مصاحبه با رسانه های خارج از ایران” به یک سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

وی روز چهارشنبه ۳۰ شهریور، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در مشهد بازداشت و سپس به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شد.

خانم سپهری پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید