اعدام یک زندانی دیگر در اصفهان

ناظم آبایی

حکم دست‌کم دو زندانی از جمله یک زندانی بلوچ که با اتهام های مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد. پیش‌تر خبر اعدام زندانی بلوچ منتشر شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز، سه‌شنبه ۲۵ مهر ماه، حکم اعدام دست‌کم دو مرد از جمله یک شهروند بلوچ در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد.

این دو زندانی که هویتشان علی برزنگ (چمن)، حدودا ۴۰ ساله و ناظم آبایی، ۳۲ ساله احراز شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «علی برزنگ اهل شهرستان ریگان از توابع کرمان بود و از حدود چهار سال پیش بازداشت شده بود. وی پدر چهار فرزند بود. ناظم آبایی نیز اهل شاهین شهر اصفهان بود و از حدود دو سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. او چهار ماه قبل از بازداشت ازدواج کرده بود».

به همراه این دو زندانی، یک زندانی دیگر که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود نیز به سلول انفرادی منتقل شد که از سرنوشت او تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

اعدام این دو زندانی تاکنون از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در سه سال گذشته به‌طور مستمر و هر ساله، افزایش شدیدی داشته‌اند. امسال در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۲۲ که ۹۱ نفر به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر اعدام شده بودند، ۱۲۶ درصد افزایش را شاهد بوده و ۲۰۶ اعدام با این اتهام به ثبت رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید