سنندج؛ هیمن خواستان، به ۷۴ ماه زندان محکوم شد

هیمن خواستان

هیمن خواستان، توسط دادگاه انقلاب سنندج به تحمل سه سال و شش ماه زندان تعزیری محکوم شد. این حکم بابت اتهام‌هایی همچون اقدام علیه امنیت ملی، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و تشکیل دسته و گروه صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هیمن خواستان، فرزند محمد و سعیده، متولد شش اردیبهشت ۱۳۷۳ در سنندج توسط  دادگاه انقلاب سنندج مجموعا به تحمل سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. او همزمان با ارجاع پرونده به دادگاه تجدیدنظر با دستور اداره اطلاعات با پرونده جدیدی در شعبه دو بازپرسی دادگاه سنندج روبه‌رو است.

به گفته یک منبع مطلع، هیمن خواستان، جوان ۲۹ ساله اهل سنندج، طی برگزاری دو جلسه‌ی دادگاه‌ چند دقیقه‌ای، در اردیبهشت ۱۴۰۲ از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی «سعیدی» به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و شش ماه و یک روز زندان، به اتهام توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی به ۱۵ ماه و یک روز حبس و به اتهام تشکیل دسته و گروه به ۱۷ ماه و یک روز زندان محکوم شده است.

براساس ماده ۳۴ قانون مجازت اسلامی سه سال و شش ماه و یک روز از این حکم قابلیت اجرا دارد.

این حکم یک هفته پس از برگزاری دومین جلسه دادگاه آقای خواستان در مورخه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ به‌صورت شفاهی به وکیل او ابلاغ شده است.

درحالیکه پرونده آقای خواستان توسط وکیل او به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده می‌شود؛ پرونده جدیدی علیه این معترض جوان با درخواست وزارت اطلاعات به اتهام «عضویت در احزاب کردستانی» در شعبه ۲ بازپرسی دادگاه سنندج برای او تشکیل شده است.

همزمان وزارت اطلاعات طی تماس‌های مکرر او را تهدید می‌کند که خود را تحویل این نهاد امنیتی دهد یا با خشونت بازداشت می‌شود.

هیمن خواستان، معترض ۲۹ ساله سنندجی در مورخه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ به صورت خشونت‌آمیزی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او طی مدت ۲۵ روز بازداشت در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی سنندج هدف شکنجه‌های جسمی و روانی جهت اعترافات اجباری قرار گرفته است.

آقای خواستان در مورخه ۴ آبان ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیونی تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد.

به‌ دنبال تهدید و فشار نهادهای امنیتی جهت بازداشت و بازگشایی پرونده جدید علیه آقای خواستان، او مجبور به خروج از کشور می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید