تایید حکم سوسن بادوام، شهروند بهایی و مجازات‌های تکمیلی در استان گیلان

سوسن بادوام

سوسن بادوام، شهروند بهایی به حبس و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد. این شهروند بهایی پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب رشت به اتهام فعالیت آموزشی یا تبلیغی انحرافی مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام در قالب فرقه، گروه، جمعیت یا مانند آن و فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه و محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم چهار سال و یک ماه و هفده روز حبس و محرومیت های اجتماعی سوسن بادوام، شهروند بهایی توسط دادگاه تجدیدنظر استان گیلان عینا تایید شد.

بر اساس حکمی که روز دوشنبه یکم آبان ماه، توسط شعبه یازده دادگاه تجدیدنظر استان گیلان صادر شده است، خانم بادوام از بابت اتهام “فعالیت آموزشی یا تبلیغی انحرافی مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام در قالب فرقه، گروه، جمعیت یا مانند آن” به تحمل سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری و در خصوص اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری محکوم شد. همچنین بر اساس حکم صادره، این شهروند بهائی به مدت ده سال از برخی حقوق اجتماعی محروم خواهد شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال و شش ماه و یک روز حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

دادگاه رسیدگی به اتهامات سوسن بادوام در تاریخ پانزدهم مرداد امسال در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست مهدی راسخی برگزار شده بود. حکم مذکور در تاریخ سی مردادماه به وی ابلاغ شده بود.

سوسن بادوام (فرهنگی) در تاریخ بیست و هشت آذر ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات سپاه استان گیلان بازداشت و نهایتا چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید