صدور احکام سنگین قضایی علیه فعالان استان فارس

اعضای انجمن صنفی معلمان فارس

شعبه ۳۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس علیه فعالان و اعضای انجمن صنفی معلمان فارس، ده‌ها سال حبس صادر کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، افشین رزمجویی، ایرج رهنما، اصغر امیر ازادگانی و محمدعلی زحمتکش به پنج سال حبس و منع فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه به مدت دو سال محکوم شده‌اند.

همچنین مژگان باقری به دو سال حبس و منع فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه به مدت دو سال محکوم شده‌ است.

زهرا اسفندیاری و عبدالرزاق امیری به دو سال حبس تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی پاپند در محدوده یک هزار متری از محل سکونت و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه و منع فعالیت در فضای مجازی به مدت دو سال محکوم شده‌اند.

غلامرضا غلامی کندازی نیز به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق شرکت در فراخوان های معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران” به پنج سال حبس و منع فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه به مدت دو سال محکوم شد.

آقای غلامی همچنین برای اتهام “عضویت در گروهای معاند نظام” به پنج سال حبس و دو سال اقامت اجباری در شهرستان بیرجند و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه و منع فعالیت در فضای مجازی و به مدت دو سال محکوم شده است.

او همچنین به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس محکوم شد.

شورای هماهنگی ضمن محکومیت صدور چنین احکامی اعلام کرده است ناتوانی حاکمیت در قبال تامین مطالبات به حق معترضان به سرکوب گسترده و بازگشت به دهه ۶۰ شده است و از مردم و فعالان حوزه‌های مختلف می‌خواهند بار دیگر متحدانه علیه این ماشین سرکوب صف‌آرایی کنند.

جمهوری اسلامی نشان داده است هیچ پیوندی با جامعه ایرانی و برنامه‌ای واقعی برای تامین نیازهای مردم ندارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید