محکومیت نوشین مصباح شهروند بهایی در مشهد

نوشین مصباح

دادگاه انقلاب مشهد با صدور دادنامه‌ای نوشین مصباح شهروند بهایی را به حبس تعزیری محکوم کرد. او پیش‌تر در دادگاه انقلاب مشهد به اتهام عضویت در گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۲، نوشین مصباح، شهروند بهائی، ساکن مشهد، توسط قاضی هادی منصوری رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد در مجموع به تحمل سه سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس حکم صادر شده توسط قاضی هادی منصوری که به نوشین مصباح ابلاغ گردید؛ این شهروند بهایی از بابت اتهام (عضویت در گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل سه سال حبس تعزیری و به اتهام (تبلیغ علیه نظام) هم به تحمل هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به فرض تائید این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، تحمل اشد مجازات یعنی سه سال حبس تعزیری برای نوشین مصباح لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به اشاره است، نوشین مصباح، در تاریخ ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲، پس از حضور در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهامات (عضویت در گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور) و  (تبلیغ علیه نظام) توسط قاضی هادی منصوری محاکمه شده بود.

همچنین، محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل دادگستری، همزمان با برگزاری جلسه دادرسی به اتهامات موکل خود اعلام کرده بود:”علیرغم اعلام وکالت سیستمی از خانم نوشین مصباح، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد از پذیرش وکالت به استناد تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری، خودداری کرد و متاسفانه بر این رویه خلاف قانون خود پافشاری نموده و پیگیری‌ها تاکنون نتیجه ای نداشته است.”

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام نوشین مصباح، چندی پیش در پی احضار این شهروند بهایی به شعبه ۹۰۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به ریاست علی سلیمانی، برگزار و پس از تفهیم اتهام و بازداشت چندی بعد با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل داردسی آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید