انتقال محسن قادری جهت اجرای حکم به زندان نقده

محسن قادری

محسن قادری اهل یکی از روستاهای پیرانشهر که پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب این شهر به دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان نقده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه نهم آبان ماه ۱۴۰۲، یک شهروند به نام محسن (مصطفی) قادری ٣٠ ساله فرزند طاهر اهل روستای «گزگسک» از توابع پیرانشهر جهت اجرای حکم حبس به زندان نقده منتقل شد.

این شهروند توسط دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» به دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

همچنین آقای قادری اردیبهشت‌ماه سالجاری از سوی شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به ریاست قاضی “رضا قهرمانی ساعتلو” به اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” به پرداخت پنجاه ميليون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران جایگزین از سه ماه حبس تعزیری و تحمل ٤٠ ضربه شلاق تعزیری بدور از انظار عمومی و در مکانی مسقف و به غير از سر و صورت و عورتين محکوم شده بود.

روز سه‌شنبه بیست و پنجم بهمن‌ماه ١٤٠١، محسن قادری با تودیع قرار وثیقه چهار میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان نقده آزاد شد.

بامداد چهارشنبه بیست و هشتم دی‌ماه ١٤٠١، این شهروند کُرد بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شده بود.

این شهروند پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید