اعدام دو برادر بلوچ در زندان زاهدان

سعید علی‌‌زهی و اسماعیل علی‌زهی

حکم دو برادر بلوچ به‌نام‌های سعید علی‌‌زهی و اسماعیل علی‌زهی، که پیش‌تر در رابطه با جرائم مربوط به «مواد مخدر» به (اعدام) محکوم شده بودند در زندان مرکزی زاهدان به اجرا  درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز شنبه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دستکم دو زندانی بلوچ که با یکدیگرنسبت برادری دارند و فاقد شناسنامه هستند، از بابت اتهام مرتبط با مواد مخدر در زندان مرکزی زاهدان به اجرا در آمد.

هویت این دو برادر زندانی فاقد شناسنامه بلوچ  «‌سعید علی‌‌زهی» ۲۵  ساله فرزند نواب مجرد، و «اسماعیل علی‌زهی» ۲۹ ساله فرزند نواب دارای دو فرزند، کارگر ساختمانی و ساکن زابل احراز شده است.

به گفته منابع حال وش:« اسماعیل و سعید در سال ۱۴۰۰، در منطقه مرزی زابل با اتهام مواد مخدر بازداشت شده اند در حالی که از آنان موادی کشف نشده است و ماموران به عمد برای آنان پرونده سازی کرده اند، حتی در دادگاه انقلاب زابل این دو برادر اتهام مطروحه مواد مخدر علیه خود را قویا رد کرده اند اما قاضی به دفاعیات آنان توجهی نکرده و حکم اعدام برای آنان صادر کرده است. اخیرا نامبردگان از زندان زابل به زندان مرکزی زاهدان انتقال شده و شامگاه روز پنج‌شنبه به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام .»

لازم به ذکر است حکم اعدام این دو برادر سحرگاه امروز بدون ملاقات حضوری و دیدار آخر با خانواده به اجرا در آمده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید