مخالفت با آزادی مشروط یک زندانی سیاسی کرد پس از تحمل ۱۵ سال حبس در زندان یزد

خالد زمانی

خالد زمانی، زندانی سیاسی محبوس در یزد که در حال سپری کردن محکومیت ٣٠ سالە خود می باشد. سازمان اطلاعات سپاه با آزادی مشروط این زندانی سیاسی مخالفت کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خالد زمانی، زندانی سیاسی اهل شهرستان خوی که دوران محکومیت ٣٠ سالە خود را در زندان یزد سپری می‌کند، به دلیل مخالفت‌های اطلاعات سپاه پاسداران از حق آزادی مشروط و اعزام به مرخصی محروم شده است.

به گفته یک منبع مطلع، طی مدت اخیر، شورای طبقه‌بندی زندان مرکزی یزد و قاضی ناظر بر زندان با درخواست آزادی مشروط این زندانی سیاسی موافقت کرده‌اند اما به دلیل مخالفت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، وی از حق آزادی مشروط محروم شده است.

این منبع مطلع افزود: شورای انظباتی زندان یزد طی سال‌های اخیر بارها درخواست مرخصی آقای زمانی را تأیید کرده اما اطلاعات سپاه پاسداران  هر بار با درخواست وی مخالفت کرده است.

خالد زمانی، فرزند یوسف، زندانی سیاسی کُرد اهل شهرستان خوی در تاریخ دهم تیرماه ١٣٨٧ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مدت پنج هفته تحت بازجویی بوده و طی مدت بازداشت، نیروهای امنیتی با بدترین شیوه بازجویی، او را شکنجه جسمی کردند.

این زندانی سیاسی سپس از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب خوی به ریاست قاضی “نوروزی” به اتهام “محاربه” از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام “قطع دست چپ و پای راست” محکوم که این حکم پس از اعتراض خالد زمانی در دیوان عالی کشور نقض شد.

آقای زمانی بعدها از سوی دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌غربی به ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان مرکزی یزد محکوم شد.

پس از قطعیت یافتن حکم این زندانی سیاسی، وی در تاریخ سی‌ام آذرماه ١٣٨٨ از زندان خوی به زندان یزد تبعید گردید.

خالد زمانی یکی از هم‌پرونده‌ای‌های فصیح یاسمنی، زندانی سیاسی کُرد است که در تاریخ هجدهم دی‌ماه ۱۳۸۸ در زندان خوی اعدام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید