گزارشی از آخرین وضعیت مریم حاجی حسینی در زندان اوین

مریم حاجی حسینی

مریم حاجی حسینی، نخبه علمی و مخترع ایرانی، که به اتهامات واهی جاسوسی و افساد فی الارض به ۱۰ سال حبس محکوم شده، هم اکنون در زندان اوین دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حاجی حسینی که پیش از بازداشت، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان “عصر کربن سازه” بود، دارای دو اختراع ثبت‌شده، سابقه‌ی دریافت مدال طلای مسابقات بین‌المللی مخترعین و عضویت در بنیاد ملی نخبگان است.

او در شهریورماه ۱۳۹۸ توسط ماموران اطلاعات وزارت دفاع بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد. ۶ ماه در سلول انفرادی مورد بازجویی قرار گرفت و از داشتن هرگونه کتاب و یا ملاقات با افراد حتی خانواده محروم بود.

پس از انتقال به زندان اوین، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات افساد فی الارض و جاسوسی برای اسرائیل محاکمه شد. علیرغم عدم دسترسی به وکیل تعیینی، به ۱۰ سال حبس و رد مال محکوم شد.

حاجی حسینی که تاکنون بیش از ۶۵۰ روز از دوران محکومیت خود را سپری کرده، به تازگی از اتهامات انتسابی علیه خود مطلع شده است. مصداق اتهامات او، روش‌های ساخت قطعات کامپوزیت است که پیشتر در کتابی با عنوان “عایق‌های فدا شونده ی کامپوزیتی” منتشر شده بود.

با وجود عدم ارائه هیچ مدرکی مبنی بر جرم یا سوء استفاده از دانش او، حاجی حسینی همچنان در زندان به سر می‌برد.

مریم حاجی حسینی، نخبه علمی و مخترع ایرانی، به اتهامات واهی به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

حاجی حسینی در سلول انفرادی مورد بازجویی قرار گرفته و از دسترسی به وکیل تعیینی محروم بوده است.

اتهامات انتسابی به او هیچ مبنای واقعی نداشته و صرفا بر اساس فعالیت‌های علمی او است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید