اعزام به مرخصی رسول بداقی از زندان اوین

رسول بداقی

رسول بداقی، از زندان اوین به مرخصی سه روز اعزام شد. دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به چهار سال و شش ماه حبس و بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده و به مدت دو سال از فعالیت و عضویت در گروه ها و خروج از کشور منع شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهار شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲، رسول بداقی، بازرس کانون صنفی معلمان و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از زندان اوین به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

بر اساس این گزارش، آقای بداقی با تودیع وثیقه برای مدت سه روز به مرخصی اعزام شده است.

رسول بداقی، بازرس کانون صنفی معلمان و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در آستانه هفته معلم در ایران بازداشت شد.

وی نهایتا در تاریخ ۱۲ خرداد همان سال از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

رسول بداقی در آبان ماه سال گذشته، توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۴ سال و ۶ ماه حبس و بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس محکوم شده و به مدت دو سال از فعالیت و عضویت در گروه ها و خروج از کشور منع شد.

این فعال صنفی معلمان که پیشتر نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته، در تاریخ ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و مورخ ۳۰ آذر همان سال با تودیع وثیقه آزاد شد.

وی در فروردین ماه سال ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۴ سال حبس و به اتهام “فعالیت های تبلیغی علیه نظام” به تحمل ۱ سال حبس و به عنوان مجازات تکمیلی به ممنوعیت خروج از کشور و منع اقامت در تهران و تمام استان های هم جوار به مدت ۲ سال محکوم شد. اوایل خردادماه سال گذشته محکومیت وی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید