اعدام دو زندانی ازجمله یک مرد بلوچ در زندان کرمان

زندان مرکزی کرمان

اعدام دو زندانی دیگر در زندان مرکزی کرمان، با احتساب اعدام این دو زندانی که گفته شده با اتهامات «مواد مخدر» اعدام شدند شمار زندانیان اعدام شده به سه تن رسید. پیش‌تر در گزارشی اعدام زرخاتون مزارزهی منتشر شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با احراز هویت دو زندانی اعدام شده دیگر سحرگاه روز ۲۴ آزان ۱۴۰۲، در زندان شهاب کرمان شماره اعدام شدگان سحرگاه امروز به سه تن از جمله یک مرد و زن بلوچ افزایش پیدا کرد.

از هویت دو زندانی مرد اعدام شده که یکی از آنها بلوچ و با اتهامات مواد مخدرمی باشد تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست گفته شده این دو زندانی روز گذشته با خانواده های خود آخرین ملاقات را انجام داده بودند.

هویت زندانی زن بلوچ که پیشتر اعلام شده بود «زرخاتون مزارزهی»متولد ۱۳۵۶، فرزند سابق ، اهل سراوان ساکن شهرستان خاش متاهل دارای یک دختر و سرپرست خانواده احراز شده و همسر ایشان پیش از این فوت شده میباشد.

لازم به ذکر است « خانم مزارزهی در ۹ دی ماه ۱۳۹۶ در ایست بازرسی «قلعه زنگی» راین استان کرمان در حالی که قصد عزیمت به شیراز را داشته سوار بر اتوبوس توسط نیروهای مستقر در ایست بازرسی به اتهامات مرتبط به مواد مخدر، حمل مواد مشکوفه داخل اتوبوس در این ایست بازرسی بازداشت شده که وی بارها این اتهام رد کرده است.»

قابل ذکر از تاریخ 9 اردیبهشت1402 تا امروز 24 آبان ماه 1402, دستکم 119 زندانی بلوچ از جمله پنج زندانی زن اعدام شده اند، و از 29 مرداد ماه 1401 تا امروز 24 آبان ماه 1402 دست کم 220 شهروند بلوچ در زندانهای مختلف کشور اعدام شده اند، که این آمار تعداد افراد احراز هویت شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید