اعدام ایوب کریمی در زندان قزل‌حصار کرج

ایوب کریمی، زندانی اهل‌سنت، محبوس در زندان قزل‌حصار کرج، اعدام شد. او پیش‌تر همراه با هفت تن دیگر به اتهام قتل یک روحانی اهل‌سنت به نام ماموستا عبدالرحیم تینا به قصاص نفس اعدام محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز چهارشنبه هشتم آذر ماه ۱۴۰۲، ایوب کریمی، زندانی اهل‌سنت کرد در زندان قزل‌حصار کرج اعدام شد.

این زندانی که از ۱۴ سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده، سحرگاه امروز به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق «مبارزه مسلحانه و عضویت در یک گروه سلفی جهادی»  اعدام شد.

ایوب کریمی همراه با هفت نفره بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. یکی از اتهامات این هفت نفر قتل یک روحانی اهل‌سنت به نام ماموستا عبدالرحیم تینا بود.

یکی از هم‌پرونده‌های ایوب کریمی که قاسم آبسته نام داشت، در تاریخ ۱۴ آبان ماه سال جاری در زندان قزل‌حصار کرج اعدام شد.

ایوب کریمی در یک پرونده مشترک به همراه انور خضری، داوود عبداللهی، فرهاد سلیمی، خسرو بشارت، کامران شیخه و قاسم آبسته در بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت برای طی مراحل بازجویی به ارومیه و سپس زندان اوین تهران منتقل شدند. پس از مدتی در سال ۱۳۹۱ این زندانیان از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده و سپس با تعطیلی زندان رجایی‌شهر در سال جاری، به زندان قزل‌حصار کرج منتقل شدند.

حکم اعدام این هفت زندانی، اسفند ماه سال ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران صادر شد. این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد و مجددا در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. خرداد ماه ۱۳۹۸ مجددا حکم اعدام برای این افراد صادر شد و بهمن ماه ۱۳۹۸، این حکم در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید