ممانعت از دفن آفاق خسروی‌ زند شهروند بهایی در تهران/ پیکر این شهروند بهایی برای تحقیقات پزشکی اهدا شد

آفاق خسروی‌ زند

آفاق خسروی‌ زند، شهروند بهایی که چند روز پیش در تهران فوت شده است، مسئولان اجازه دفن او را در آرامستان بهائیان تهران (گلستان جاوید) صادر نکرند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسئولان اجازه دفن آفاق خسروی‌ زند، شهروند بهایی را در آرامستان بهائیان تهران (گلستان جاوید) را صادر نکردند. به همین دلیل فرزندان خانم خسروی‌ زند، پیکر مادر خود را برای تحقیقات پزشکی اهدا کردند.

به گفته یک شهروند بهائی ساکن تهران: “مسئولان اجازه دفن آفاق خسروی‌ زند را در آرامستان بهائیان تهران (گلستان جاوید) صادر نکردند و به فرزندان وی اعلام شد که باید مادر خود در محوطه گورهای دسته‌جمعی خاوران دفن کنند. در پی این اقدام فرزندان خانم خسروی‌ زند تصمیم گرفتند که پیکر مادر خود را برای تحقیقات پزشکی اهدا کنند.”

کیوان رحیمیان، فرزند آفاق خسروی‌ زند روز شنبه چهارم آذرماه در پی جان باختن مادرش، از زندان اوین به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

لازم به ذکر است، پیش از این نیز شهروندان بهائی جهت دفن جانباختگان خود در محل گورهای دسته جمعی که در جریان اعدام های گسترده بین سال های ۱۳۶۰ الی ۱۳۶۷ در بخشی از آرامستان خاوران به صورت بی نام و نشان ایجاد شده، تحت فشار قرار گرفتند. طی ماه های اخیر مسئولان بهشت زهرا بدون اجازه خانواده ها اقدام به دفن شهروندان بهائی در بخشی از آرامستان خاوران کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید