محکومیت صادق محمودنژاد، آسیب‌دیده چشمی اعتراض‌های سراسری به پنج سال و شش ماه حبس

صادق محمودنژاد

صادق محمودنژاد، از آسیب‌دیدگان چشمی خیزش اعتراضی زن، زندگی آزادی، در پیرانشهر توسط دادگاه انقلاب مهاباد به تحمل پنج سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صادق محمودنژاد، ٢٣ ساله اهل روستای “جران” از توابع پیرانشهر، متأهل و دارای یک فرزند از آسیب‌دیدگان چشمی خیزش اعتراضی زن، زندگی آزادی، در پیرانشهر از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به پنج سال و شش ماه زندان محکوم شده است.

بر اساس گزارش این گزارش، دادگاه انقلاب مهاباد این شهروند را به “عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” و “تبلیغ علیه نظام” متهم کرده است.

وی مرداد سال جاری توسط شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در اعتراضات و تحریک افراد به خشونت از طریق فضای مجازی” به سه ماه حبس تعزیری و ٣٠ ضربه شلاق محکوم و پس از اعتراض این حکم به پرداخت هشت میلیون تومان جزای نقدی تغییر یافته بود.

صادق محمودنژاد روز شنبه بیست و چهارم تیرماه، با تودیع قرار وثیقه چهار میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان نقده آزاد شد.

او پس از اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات پیرانشهر به زندان نقده منتقل شده بود. نیروهای امنیتی بامداد دوشنبه دوازدهم تیرماه، بدون ارائه حکم قضایی به منزل او یورش بردند و او را بازداشت کردند.

آقای محمودنژاد در تاریخ سی‌ام شهریور سال گذشته در جریان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی در میدان “ماموستا هژار” پیرانشهر بر اثر شلیک نیروهای سرکوبگر از ناحیه چشم به شدت زخمی شده بود.

وی بر اثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای به شدت زخمی و شبکیه چشم چپ وی پاره شده و قدرت بینایی آن ٢٠ درصد است و چندین بار در بیمارستان‌های خمینی ارومیه، فارابی تهران و امام سجاد رامسر مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید