اعدام یک زندانی در رشت/ این زندانی پیش‌تر تبرئه و بعد از ۴۰ سال آزادی، اعدام شد

هرمز صابری

حکم یک زندانی سیاسی به‌نام #هرمز_صابری، (گداعلی صابرمطلق) که پیش‌تر به اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود در زندان رشت به اجرا درآمد. این زندانی بابت همین پرونده تبرئه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز دوشنبه ششم آذر ماه ۱۴۰۲، یک زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت اعدام شد. این زندانی که هویت او هرمز صابری، (گداعلی صابرمطلق) اهل بریران ماتک تولم شهر گیلان احزار شده است پیش‌تر به اتهام قتل عمد به قصاص نفس اعدام محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش این زندانی متهم است که رهبر ابراهیمی را چهل سال پیش به قتل رسانده است. او یکبار در همین پرونده تبرئه و برای دومین بار در اوایل سال ۱۳۶۰ مجددا توسط اطلاعات دستگیر شده و راهی زندان شد. او دو سال پیش به ایران بازگشت و مجددا بازداشت و این‌بار اعدام شد.

قوه قضائیه یکبار حکم تبرئه و مجددا پس از ازادی ، از دوسال پیش  توسط اقوام اطلاعاتی رهبر ابراهیمی ، راهی زندان می شود و اعدام می شود.

جسد هرمز صابری به خانواده اش که در بریران ماتک تولم شهر  گیلان زندگی می‌کردند  تحویل  داده شده است.

خانواده و زن و بچه هرمز صابری خارج از کشور در جمهوری آذربایجان، باکو، زندگی می کنند. بعد از تبرئه شدن دوسال پیش به ایران و زادگاه خودش «تولم شهر ماتک» صومعه سرا می‌باشد برگشت و با واسطه دهیار وشورا وقت، بازداشت و در نهایت اعدام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید