میثم دهبان زاده، جهت تحمل محکومیت خود بازداشت و راهی زندان اوین شد

میثم دهبان زاده

میثم دهبان زاده زندانی سیاسی جهت تحمل محکومیت خود بازداشت و راهی زندان اوین شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام هایی همچون اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و تشکیل گروه به هدف برهم زدن امنیت کشور به شش سال حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز روز شنبه ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲، میثم دهبان زاده زندانی سیاسی برای تحمل محکومیت شش ساله خود بازداشت و راهی زندان اوین شد.

میثم دهبان زاده پیش از این با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود. او توسط قاضی ایمان افشاری از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «تشکیل گروه به هدف برهم زدن امنیت کشور» به شش سال زندان محکوم شد.

او همچنین در ادامه حکم به منع اقامت در استان تهران و استان های مجاور، منع خروج از کشور، منع عضویت در دستجات یا گروه های سیاسی و اجتماعی و حضور ماهانه در دفتر نظارت به مدت دوسال محکوم شد.

به گفته وکیل وی آقای عرفان کرم ویسی، این حکم پس از برگزاری جلسه دادگاه در روز ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲، در خصوص پرونده ای صادر شده که در بهمن ماه سال ۱۴۰۱، اعلام شده بود این پرونده توقف خورده و آثار محکومیت آن زایل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید