مخالفت اداره اطلاعات با موافقت آزادی یک شهروند در ارومیه

صمد شابویی

صمد شابویی شهروند بازداشتی اهل یکی از روستاهای اشنویه علیرغم گذشت بیش از ۴۵ روز از زمان بازداشت همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان ارومیه به سر می برد. علیرغم تعیین وثیقه سه میلیارد تومانی اداره اطلاعات با آزادی موقت این شهروند مخالفت کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صمد شابویی ٣٨ ساله اهل روستای «شاهوانه» از توابع اشنویه به دلیل مخالفت اداره اطلاعات ارومیه از آزادی موقت محروم شده است.

به گفته یک منبع مطلع، دادگستری ارومیه برای آزادی موقت این شهروند وثیقه سه میلیارد تومانی تعیین کرده اما به دلیل مخالفت اداره اطلاعات ارومیه وی همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

این منبع مطلع افزود: اداره اطلاعات ارومیه به دادگاه اعلام کرده که تا صدور حکم برای آقای شابویی با آزادی موقت او موافقت نشود.

این منبع مطلع اظهار داشت: صمد شابویی پس از حدود دو ماه بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل و تاکنون از دسترسی به وکیل تعیینی محروم بوده است.

روز دوشنبه سی‌ام مردادماه، این شهروند کُرد پس از احضار به اداره اطلاعات اشنویه بازداشت شد.

روز سه‌شنبه بیستم تیرماه، سیامند شابویی، برادر صمد شابویی و عضو حزب دمکرات کردستان ایران توسط عوامل جمهوری اسلامی ایران در اربیل کردستان عراق ترور شد.

تاکنون از دلیل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه صمد شابویی اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید