محکومیت ۱۱ ساله برای یک مدرس زبان کردی در سنندج

سیوان ابراهیمی

سیوان ابراهیمی، مدرس زبان کُردی و عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی–اجتماعی “نوژین” به اتهام تشکیل گروه و دسته‌جات به قصد بر هم زدن امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به یازده سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سیوان ابراهیمی، مدرس زبان کُردی و عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی–اجتماعی “نوژین” توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست “کرمی” به یازده سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس گزارش، دادگاه این مدرس زبان کُردی را به اتهام “تشکیل گروه و دسته‌جات به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به ده سال حبس تعزیری و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی در تاریخ دوازدهم آبان‌ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار شده بود.

سیوان ابراهیمی مرداد سال جاری نیز به اتهام “اخلال در نظم عمومی” از سوی شعبه ١٠٦ دادگاه کیفری سنندج به یکسال حبس تعزیری، تبعید به زندان دیزل آباد کرمانشاه و چهل ضربه شلاق محکوم شد.

روز شنبه یازدهم آذرماه، حکم حبس و شلاق این عضو “نوژین” در شعبه ١٢ دادگاه تجدیدنظر استان کردستان تأیید و حکم تبعید وی به زندان دیزل آباد کرمانشاه لغو شد و باید دوران محکومیت خود را در زندان سنندج سپری کند.

او روز چهارشنبه بیست و هشتم دی‌ سال گذشته بدون ارائه حکم قضایی توسط مزدوران خامنه‌ای بازداشت شد.

این مدرس زبان کُردی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

آقای ابراهیمی، روز دوشنبه بیست و چهارم بهمن‌ سال گذشته با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشت آزاد شد.

وی روز سه‌شنبه سیزدهم دی‌ سال گذشته نیز حین پیگیری پرونده همسرش زهرا محمدی در دادگاه انقلاب سنندج توسط مزدوران خامنه‌ای بازداشت و روز پنج‌شنبه پانزدهم دی‌ماه با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

در همین ارتباط نیز، ادریس منبری، عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی–اجتماعی “نوژین” و سروه پورمحمدی، عضو انجمن فرهنگی – اجتماعی “نوژین” در مهر سال جاری، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست “کرمی” به اتهام “تشکیل گروه و دسته‌جات به قصد بر هم زدن امنیت کشور” هرکدام به ده سال حبس تعزیری محکوم شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید