دادسرای اشنویه؛ ٩ شهروند در مجموع به تحمل ٢٧ سال و پنج ماه حبس تعزیری محکوم شدند

یعقوب محمودی‌آذر، خوشناو عینی، پیروت تابناک، یوسف رحمانی، خضر عبداللهی، فرهنگ کرامت، بهمن محمودی‌آذر، محسن عزیزی و عثمان حمزه‌زاده

دادسرای اشنویه ٩ شهروند را به اتهام عضویت و همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام در مجموع به تحمل ٢٧ سال و پنج ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یعقوب محمودی‌آذر، خوشناو عینی، پیروت تابناک، یوسف رحمانی، خضر عبداللهی، فرهنگ کرامت، بهمن محمودی‌آذر، محسن عزیزی و عثمان حمزه‌زاده، اهل اشنویه از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی «مهدی رضایی» به ٢٧ سال و پنج ماه حبس محکوم شدند.

دادگاه این ٩ شهروند را به «عضویت و همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» متهم و براساس حکم صادره، یعقوب محمودی‌آذر به هفت سال حبس، خوشناو عینی به دو سال حبس، پیروت تابناک به دو سال حبس، یوسف رحمانی به دو سال و پنج ماه حبس، خضر عبداللهی به یکسال حبس، فرهنگ کرامت به دو سال و شش ماه حبس، بهمن محمودی‌آذر به هفت سال حبس، محسن عزیزی به دو سال حبس و عثمان حمزه‌زاده به یکسال و شش ماه حبس محکوم شده‌اند.

براساس قانون تجمیع احکام، اشد مجازات برای یعقوب محمودی‌آذر و بهمن محمودی‌آذر قابل اجراست.

احکام صادره علیه این ٩ شهروند طی روزهای گذشته به صورت رسمی به آنان ابلاغ شده است.

بامداد روز دوشنبه ششم تیرماه ١٤٠١، یعقوب محمودی‌آذر اهل روستای “سینگان” از توابع اشنویه بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز پنج‌شنبه بیست و هفتم مردادماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان این شهرستان آزاد شد.

روز چهارشنبه بیست و دوم تیرماه ١٤٠١، فرهنگ کرامت و پیروت تابناک اهل روستای “سینگان” از توابع اشنویه بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز پنج‌شنبه بیست و هفتم مردادماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان این شهرستان آزاد شدند.

محسن عزیزی اهل اشنویه و خوشناو عینی اهل روستای “سینگان” از توابع اشنویه بامداد روز چهارشنبه بیست و دوم تیرماه ١٤٠١ بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روز یکشنبه دوم مردادماه همان سال با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهرستان آزاد شدند.

بامداد روز دوشنبه ششم تیرماه ١٤٠١، بهمن محمودی‌آذر اهل اشنویه بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز پنج‌شنبه سیزدهم مردادماه همان سال از زندان این شهرستان آزاد شد.

بامداد روز یکشنبه هجدهم تیرماه ١٤٠٢، خضر عبداللهی امیرآباد اهل اشنویه و عثمان حمزه‌زاده اهل روستای “کوروش آباد” از توابع اشنویه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید