سپیده رشنو به سه سال و یازده ماه حبس محکوم شد

سپیده رشنو

دادگاه تجدیدنظر استان تهران سپیده رشنو فعال مدنی را به چهار ماه حبس محکوم کرده که با احتساب حکم پرونده دیگر وی به سه سال و یازده ماه زندان محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سپیده رشنو، فعال مدنی مخالف حجاب اجباری به اتهام های انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی به چهار ماه حبس محکوم کرده که با احتساب حکم پرونده دیگر وی به سه سال و یازده ماه زندان محکوم شده است.

میلاد پناهی‌پور، وکیل سپیده رشنو گفته است: دادگاه تجدیدنظر، در دادنامه خود، بخشی از دفاعیات ما را پذیرفته اما با نظر مستشاران شعبه، عنوان اتهامی را از «جریحه‌دار کردن عفت عمومی» به «انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی» موضوع ماده ۷۴۲ قانون مجازات تغییر داد. به موازات این تغییر عنوان اتهامی، شعبه یک دادگاه تجدیدنظر، مجازات خانم رشنو را از شش ماه حبس به چهار ماه حبس کاهش داد و همچنین مجازات نقدی در نظر گرفته شده را نیز حذف کرد. این دادگاه همچنین با سکوت خود درباره حکم تکمیلی صادر شده علیه خانم رشنو، عملا رأی به تأیید آن داده است.

او افزود: نکته قابل توجه اینکه همزمان با این پرونده، پرونده‌ای جدید علیه خانم رشنو به دلیل حضور با پوشش مورد انتخاب خودش در مقابل دادگاه در تاریخ دهم مهرماه، تشکیل شد. تاریخ رسیدگی به این پرونده هم سیزدهم دی اعلام شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید