زندان قزل‌حصار کرج؛ گزارشی از یک سال بازداشت موقت و غیر قانونی سامان صیدی (یاسین)

سامان یاسین

رضا شفاخواه، وکیل دادگستری سامان صیدی می‌گوید ” علیرغم گذشت بیش از یک سال از صدور قرار دستگیری موکل، وی همچنان برخلاف قانون در بازداشت به سر می برد.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سامان صیدی (یاسین)، خواننده «سبک رپ» اهل کرمانشاه و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان قزل‌‍حصار کرج به سر می برد. حکم اعدام آقای صیدی دی ماه سال گذشته، در دیوان عالی کشور نقض و جهت رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

رضا شفاخواه، وکیل دادگستری سامان صیدی نوشت: “علیرغم گذشت بیش از یک سال از صدور قرار دستگیری موکل، وی همچنان برخلاف قانون در بازداشت به سر می برد. وی همچنین از وضعیت پزشکی نامناسب موکل خود ابراز نگرانی کرد و اعلام داشت که مراتب به کمیسیون پزشکی ارجاع شده است.

آقای صیدی در تاریخ دهم مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در تهران بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. وی در تاریخ هفتم آبان ماه سال گذشته، از بابت اتهاماتی چون “محاربه، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و اقدام علیه امنیت ملی” در دادگاه عمومی و انقلاب تهران محاکمه و به اعدام محکوم شد. پس از نقض حکم در دیوان عالی کشور، پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

وی اواخر تیرماه سال جاری، با انتشار فایل صوتی از تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود گلایه کرده بود. این زندانی سیاسی در این فایل صوتی گفته بود که قاضی صلواتی اجازه دسترسی وکیل به پرونده او را نداده است.

آقای یاسین (صیدی) در تاریخ یازدهم مردادماه، به همراه شش زندانی سیاسی دیگر از زندان رجایی شهر کرج به بند هشت زندان اوین منتقل شد. در دوازدهم شهریور ماه امسال، او به همراه دوازده زندانی دیگر بدون اطلاع قبلی به قزلحصار منتقل شد و هم اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرائم عمومی در سالن دارالقران واحد ۴ محل نگهداری زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر، نگهداری می شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید