دادگاه انقلاب بجنورد؛ نسرین حسنی به تحمل یک سال حبس محکوم شد

نسرین حسنی

دادگاه انقلاب بجنورد با صدور دادنامه ای، نسرین حسنی را به حبس محکوم کرد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب این شهربه اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی و انتشار تصاویر مبتذل در صفحه اینتساگرام، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، نسرین حسنی، روزنامه نگار و فعال رسانه ای، ساکن شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، توسط قاضی حبیب الله پیرگزی ـ رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب بجنورد، به صورت غیابی به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

براساس این گزارش، اتهام منتسب شده به نسریم حسنی فعالیت تبلیغی علیه نظام که مبنی آن فعالیتهای این روزنامه نگار در فضای مجازی و انتشار مطالب و تصاویر در صفحات مجازی اش عنوان شده است.

لازم به اشاره است، نسرین حسنی، پیش‌تر هم به شعبه پنج بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد، احضار و پس از طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهامات  فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی و انتشار تصاویر مبتذل در صفحه اینتساگرام، با تودیع وثیقه آزاد شد.

این روزنامه نگار، در پائیز ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهر بجنورد، دستگیر و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی استان خراسان شمالی و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام در تاریخ ۴بهمن‌ماه ۱۴۰۱، به قید وثیقه آزاد شده بود.

نسرین حسنی، روزنامه نگار و مدیر مسئول هفته نامه سیاحت شرق (اتفاقیه)، است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید