دادگاه تجدیدنظر استان تهران؛ محمد صادقی، به تحمل پنج سال حبس تعزیری، محکوم شد

محمد صادقی

محمد صادقی، به تحمل پنج سال حبس تعزیری، محکوم شد. این بازیگر پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام تشویق مردم به جنگ و کشتار علیه بر هم زدن امنیت کشور محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، محمد صادقی، بازیگر و هنرمند ساکن تهران، که پیش‌تر توسط محمدرضا عموزاد مهدریجی ـ قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، محاکمه شده بود به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم و این حکم توسط عباسعلی حوزان و خسرو خلیلی مهدریجی ـ قاضی و مستشار شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

این بازیگر، با انتشار کلیپی در صفحه شخصی خود با اشاره این خبر تشریح کرد:”قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، من را به اتهام (تشویق مردم به جنگ و کشتار علیه بر هم زدن امنیت کشور) به تحمل پنج سال حبس محکوم کرد و شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران هم این حکم را عینا تائید کرده است.”

لازم به اشاره است، محمد صادقی، در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۲، پس از انتشار فیلمی از خود در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل وی، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، اواخر مرداد ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید