انتقال پخشان عزیزی از بند ٢٠٩ زندان اوین به بند زنان

پخشان عزیزی

پخشان عزیزی، زندانی سیاسی سابق با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام از بند ٢٠٩ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای گذشته، پخشان عزیزی، زندانی سیاسی سابق اهل مهاباد پس از چهار ماه بازجویی از بند ٢٠٩ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

این فارغ‌التحصیل مددکاری اجتماعی در تاریخ سیزدهم مردادماه سالجاری در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

خانم عزیزی از زمان بازداشت تاکنون از دسترسی به وکیل، تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

روز چهارشنبه هفدهم آبان‌ماه، وب‌سایت “بی‌تاوان” متعلق به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از بازداشت پخشان عزیزی، وریشه مرادی و سیروان محمدرضایی به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کُردمخالف نظام” خبر داد.

وریشه مرادی (جوانا سنه)، فعال زن کُرد روز سه‌شنبه دهم مردادماه سالجاری در حوالی سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سرنوشت وی اطلاعی در دسترس نیست.

همچنین پخشان عزیزی در تاریخ بیست و پنجم آبان‌ماه ١٣٨٨ در تجمع اعتراضی دانشجویان کُرد دانشگاه تهران علیه اعدام‌های سياسی در کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چهار ماه بازداشت موقت با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

این فعال زن کُرد پس از مدتی از ایران خارج شده بود و طی سال‌های اخیر در اقلیم کردستان عراق اقامت داشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید