دادگاه تجدیدنظر استان تهران؛ شش شهروند بهایی به حدود ۳۰ سال حبس محکوم شدند

سعیده خضوعی، سمیرا ابراهیمی، ارسلان یزدانی، پدرام عبهر، صبا سفیدی، ایرج شکور،

شش شهروند بهایی به‌نام‌های سعیده خضوعی، سمیرا ابراهیمی، ارسلان یزدانی، پدرام عبهر، صبا سفیدی، ایرج شکور، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران در مجموع به ۲۹ سال و ده ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعیده خضوعی، منشی صحنه سینمای ایران با انتشار مطلبی در حساب اینستاگرام از محکومیت شش شهروند بهایی به ۲۹ سال و ده ماه حبس خبر داد و نوشت: دادگاه در شعبه ۳۶ تجدیدنظر استان تهران بدون اطلاع‌رسانی به ما و بدون حضور ما و وکلایمان در شعبه مذکور برگزار و احکام تجدیدنظر به شرح زیر صادر شده است.

دادگاه تجدیدنظر ادله دادگاه بدوی مبنی بر اتهام “تبلیغ علیه نظام” یک سال زندان را برای ایرج شکور، صبا سفیدی و پدرام عبهر نپذیرفت و این سه نفر از این اتهام تبرئه شدند اما به خاطر اتهام دیگر یعنی “عضویت در جامعه بهائی” حکم قبلی همچنان پابرجا ماند.

دادگاه تجدیدنظر احکام صادر شده برای سعیده خضوعی، سمیرا ابراهیمی و ارسلان یزدانی را عینا تایید کرده است.

همچنین کلیه وسایلی که در جریان بازداشت از خانه هایمان بردند، مصادره شده است.

خلاصه احکام ایرج شکور پنج سال زندان به خاطر عضویت در جامعه بهائی و مصادره اموالی که هنگام بازداشت برده اند.

پدرام عبهر پنج سال زندان به خاطر عضویت در جامعهٔ بهائی و مصادره اموالی که هنگام بازداشت برده اند.

صبا سفیدی سه سال و پنج ماه زندان به خاطر عضویت در جامعه بهائی و مصادره اموالی که هنگام بازداشت برده اند.

سعیده خضوعی پنج سال زندان به خاطر عضویت در جامعه بهائی یک سال زندان به خاطر تبلیغ علیه نظام که پنج سال قابل اجرا و مصادره اموالی که هنگام بازداشت برده اند.

سمیرا ابراهیمی سه سال و پنج ماه زندان به خاطر عضویت در جامعه بھائی، یک سال زندان به خاطر تبلیغ علیه نظام که سه سال و پنج ماه قابل اجرا و مصادره اموالی که هنگام بازداشت برده‌اند.

ارسلان یزدانی پنج سال زندان به خاطر عضویت در جامعه بهائی یک سال زندان به خاطر تبلیغ علیه نظام که پنج سال قابل اجرا و مصادره اموالی که هنگام بازداشت برده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید