حبیب رضایی کولبر اهل جوانرود در اثر شدت جراحات جان‌باخت

حبیب رضایی

حبیب رضایی که پیش‌تر توسط نیروهای مسلح در مناطق مرزی نوسود زخمی شده بود به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان طالقانی کرمانشان جان خود را از دست داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حبیب رضایی کولبر ۵٢ ساله اهل شهر جوانرود که در روز یک‌شنبه پنجم آذرماه ١۴٠٢ در مرز نوسود زخمی شده بود، براثر شدت جراحات در بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه جانباخت.

این کولبر پیش‌تر از ناحیه‌ی پشت مورد اصابت گلوله جنگی نیروهای نظامی قرار گرفته بود و براثر آن از ناحیه ستون فقرات دچار شکستگی شده و از ناحیه‌ی ریه نیز دچار خونریزی شده بود.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده‌ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید