اعزام به مرخصی کیوان نبی از زندان نقده

کیوان نبی

کیوان نبی، زندانی سیاسی اهل پیرانشهر و محبوس در زندان نقده  به مرخصی اعزام شد. آقای نبی در حال سپری نمودن محکومیت ۴۳ ماه حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲، کیوان نبی ٢٨ ساله فرزند ابوبکر متأهل و دارای یک فرزند اهل پیرانشهر از زندان نقده به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

این شهروند کُرد از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی “اجاقلو” به شش سال و سه ماه حبس محکوم که براساس حکم صادره، وی به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” به ٣٢ ماه حبس و به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ٤٣ ماه حبس محکوم شده بود.

براساس قانون تجمیع، حکم اشد مجازات برای این شهروند قابل اجراست.

همچنین کیوان نبی توسط شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به ریاست قاضی “رضا قهرمانی ساعتلو” به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به سه ماه و ٤٥ ضربه شلاق محکوم که این حکم به پرداخت سه میلیون و پانصد هزار تومان جزای نقدی تبدیل شده بود.

این شهروند روز شنبه بیست و یکم آبان‌ماه ١٤٠١ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سه روز نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات پیرانشهر به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بود.

آقای نبی پس از ٢٦ روز بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل و پس از ٣٧ روز نگهداری در زندان نقده در تاریخ بیست و هشتم دی‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه سه میلیارد و پانصد میلیون تومان به صورت موقت آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید