اعدام دو زندانی در قزل‌حصار کرج/ سه زندانی دیگر در خطر قریب الوقوع اعدام قرار دارند

اسماعیل ایجباری

حکم دو زندانی ازجمله یک شهروند بلوچ و یک تبعه افغانستان که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد. دست‌کم سه زندانی دیگر همچنان در سلول انفرادی در خطر قریب الوقوع اعدام قرار دارند. 

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲، حکم دو مرد ازجمله یک شهروند بلوچ و یک تبعه افغانستان در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد.

هویت این دو زندانی عبدالله زمانی (تبعه کشور افغانستان) و اسماعیل ایجباری، ۳۵ ساله احراز شده که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش حال وش که نخستین بار این خبر را منتشر کرد، اسماعیل ایجباری شهروند بلوچ اهل سیستان و بلوچستان و ساکن خراسان رضوی بوده است.

یک منبع مطلع دراین خصوص به سازمان حقوق بشر ایران گفت:‌«هنوز سه یا چهار زندانی دیگر در سلول انفرادی هستند و ممکن است حکمشان فردا یا هفته آینده به اجرا درآید».

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در سه سال گذشته به‌طور مستمر و هر ساله، افزایش شدیدی داشته‌اند. امسال در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۲۲ که ۹۱ نفر به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر اعدام شده بودند، ۱۲۶ درصد افزایش را شاهد بوده و ۲۰۶ اعدام با این اتهام به ثبت رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید