اعدام دستکم شش زندانی در زندان اردبیل

اعدام

حکم شش زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی اردبیل به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه، حکم اعدام دو زندانی در زندان مرکزی اردبیل به اجرا درآمد.

این دو زندانی که هویتشان اعلام نشده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند

براساس این گزارش، طی روزهای گذشته نیز حکم چهار زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در این زندان به اجرا درآمده است. تاریخ دقیق اعدام این چهار زندانی مشخص نشده است/. نسیم اردبیل،

خبرگزاری ایسنا، درطی گزارشی مختصر و بدون جزئیات، روز ۲۳ آذر ماه خبر از اعدام سه زندانی «مواد مخدر» در اردبیل داده بود. در این گزارش خبر اعدام یک زندانی دیگر در روزهای قبل اعلام شده بود.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این زندانیان به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «از تاریخ ۲۹ آبان کسی از داخل زندان اردبیل برای اجرای حکم منتقل نشده است و این شش زندانی احتمالا از زندان‌های دیگر جهت اجرای حکم به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده و حکم اعدام ایشان به اجرا درآمده است».

اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در سه سال گذشته به‌طور مستمر و هر ساله، افزایش شدیدی داشته‌اند. امسال در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۲۲ که ۹۱ نفر به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر اعدام شده بودند، ۱۲۶ درصد افزایش را شاهد بوده و ۲۰۶ اعدام با این اتهام به ثبت رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید