حکم اعدام رضا رسایی توسط دیوان عالی کشور تایید شد/ جان این زندانی در خطر است

رضا رسایی

حکم اعدام رضا رسایی توسط دیوان عالی کشور تایید شد. جان این جوان کرمانشاهی در خطر است. او پیش‌تر در دادگاه انقلاب کرمانشاه به اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۱۷ دیوان عالی کشور در ایران حکم اعدام صادره علیه رضا رسایی جوان ۳۴ ساله اهل کرمانشاه را تایید کرد.

رضار رسایی پیشتر در مهر ماه از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه به تهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده بود.

در رای صادره از سوی دادگاه، (غلام) رضا رسایی به قتل نادر بیرامی رئیس اداره اطلاعات شهرستان صحنه در استان کرمانشاه متهم شده است.

تایید این حکم در دیوان عالی کشور در حالی است که دادنامه صادره از سوی دادگاه بدوی دچار ایرادات شکلی و ماهوی فراوانی است.

نادر بیرامی در تاریخ بیست‌وهفتم آبان سال گذشته در جریان تجمع اعتراضی “زن، زندگی، آزادی” در شهرستان صحنه و در نتیجه به خشونت کشیده شدن این تجمع به دلیل حمله سرکوبگران به معترضان، در جریان یک درگیری میان شهروندان و ماموران یک مامور کشته شد.

استناد به اعترافات اجباری متهمان پرونده علیه یکدیگر، نادیده‌انگاری عامدانه شهادت شماری از متهمان به نفع رضا رسایی، تصریح دادنامه به وجود نقص در تحقیقات مقدماتی، عدم توجه به نظر کارشناسی پزشکی قانونی و به ویژه استناد دادگاه به «علم قاضی» برای اثبات مجرمیت از جمله ایرادات اساسی موجود در دادنامه است.

پیشتر یک منبع آگاه به پرونده رضا رسایی تاکید کرده بود که صدور حکم قصاص از سوی دادگاه به دلیل فشار از سوی ریاست قوه قضائیه برای تعیین تکلیف هرچه سریعتر این پرونده صورت گرفته است و فقدان مدارک و شواهد و مستندات قانونی در پرونده، بسیار بیشتر از آن است که بتوان برای آن حکم قصاص نفس علیه رضا رسایی صادر کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید