تایید حکم اعدام مجاهد کورکور توسط  دیوان عالی کشور/ جان این زندانی در خطر است

مجاهد کورکور

حکم اعدام مجاهد کورکور توسط دیوان عالی کشور تایید شد. این زندانی در زمان بازداشت در معرض «ناپدیدسازی قهری، شکنجه و اعترافات اجباری» قرار گرفته و از دسترسی به دادرسی عادلانه، وکیل مستقل و انتخابی محروم بوده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم اعدام مجاهد کورکور توسط دیوان عالی کشور تایید شده است. این زندانی پیش‌تر توسط دستگاه قضایی به اتهام قتل کیان پیرفلک، به اعدام محکوم شد. 

مجاهد کورکور، یکی از قربانیان سناریوسازی‌ نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی است که در پرونده‌ای ساختگی به قتل کیان پیرفلک و چند شهروند دیگر در اعتراضات ایذه متهم و به اعدام محکوم شده است.

مجاهد کورکور از زمان بازداشت در معرض «ناپدیدسازی قهری، شکنجه و اعترافات اجباری» قرار گرفته و از دسترسی به دادرسی عادلانه، وکیل مستقل و انتخابی محروم بوده است.

روز بیست‌وپنجم آبان سال گذشته در جریان خیزش اعتراضی “زن، زندگی، آزادی”، هفت تن از شهروندان ایذه با شلیک گلوله ماموران امنیتی  کشته ‌شدند که یکی از آن‌ها کیان پیرفلک، کودک نُه ساله‌ای بود که در داخل خودرو همراه با پدر و مادرش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

نهادهای امنیتی  در یک پرونده‌سازی، افرادی را در ایذه بازداشت کردند که یکی از آن‌ها مجاهد کورکور بود و اتهام قتل کیان پیرفلک را به او نسبت دادند،.

اگرچه خانواده کیان بارها عنوان کرده‌اند که مجاهد کورکور عامل قتل فرزندشان نبوده و ماموران امنیتی نظام به سمت خودروی آنها شلیک کرده است، اما در این پرونده‌سازی حکم اعدام مجاهد کورکور صادر شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید