دادگاه انقلاب استان البرز؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری برگزار شد

منوچهر بختیاری

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزوین به صورت ویدیو کنفراس توسط دادسرای استان البرز برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه سوم  دی ماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزوین از بابت پرونده ای که اخیرا علیه او گشوده شده، به صورت ویدیو کنفرانس توسط شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز برگزار شد.

در جریان این جلسه که امروز یکشنبه سوم دی ماه، در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی با حضور مصطفی نیلی، وکیل مدافع آقای بختیاری برگزار شده، وی از بابت اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت نظام، تشکیل گروه بر قصد برهم زدن نظام، نشر اکاذیب و عضویت در گروه‌های مخالف نظام، به دفاع از خود پرداخت.

لازم به ذکر است، آقای بختیاری در تاریخ سیزدهم آذرماه، با دریافت ابلاغیه ای به شعبه مذکور احضار شده بود.

سارا عباسی، همسر منوچهر بختیاری، در این‌باره گفت: “آقای بختیاری چهار ماه دندان درد شدید داشت و عفونتش به چشم و گوشش زده بود. مسئولین مربوطه هر روز می‌گفتند می‌بریمت دندان‌پزشکی اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت او مجبور شد کل ردیف بالای دندان‌های خود را به دلیل درد عصبی بکشد تا فقط دردش کم شود.”

منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. این شهروند در تیرماه ۱۴۰۱، از ندامتگاه مرکزی کرج به زندان چوبیندر قزوین منتقل شد.

 آقای بختیاری در تاریخ دهم آبان ماه از بابت پرونده ای دیگری که اخیرا در دوران حبس علیه وی گشوده شده بود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان قزوین از بابت اتهام “توهین به رهبری” به شش ماه حبس محکوم شد.

لازم به ذکر است، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری، از بابت پرونده دیگری، در تاریخ بیست و نهم آبان ماه، به صورت ویدیو کنفرانس در شعبه ۱۱۴ دادگاه کیفری دو شهرستان کرج برگزار شد.

آقای بختیاری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید