بازداشت خشونت‌آمیز محمدجعفر محمدی توسط اطلاعات سنندج

محمدجعفر محمدی

محمدجعفر محمدی، در پی شکایت از اداره اطلاعات سنندج توسط همین نهاد امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بازداشت این شهروند  توام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با خشونت گزارش شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمدجعفر محمدی، شهروند ساکن سنندج و پدر دو جوان که در جریان خیزش اعتراضی  “زن، زندگی، آزادی” بازداشت شده بودند، در پی یورش ماموران اداره اطلاعات به طرز خشونت‌آمیزی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

بنابر گزارش منابع آگاه، نیروهای امنیتی با یورش به منزل شخصی آقای محمدی با اقدام به تخریب درب ورودی و پنجره‌ها با توسل به زور وارد منزل شدند.

ماموران ضمن ایجاد فضای رعب و وحشت اقدام به سرقت طلا و پول نقد متعلق به خانواده آقای محمدی کرده‌ و به طرز خشونت‌آمیزی او را بازداشت کرده‌اند.

گفته می‌شود، بازداشت این شهروند کُرد در پی شکایت او از اداره اطلاعات درباره پرونده بازداشت دو فرزندش مرتضی و سیروان صورت گرفته است.

نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی سال گذشته با پرونده‌سازی علیه محمدجعفر محمدی، پدر سیروان محمدی، از بازداشت‌شدگان جریان خیزش اعتراضی در سنندج او را به اتهام واهی “اخلال در نظم و آسایش عمومی” متهم کرده‌ بودند.

این پرونده‌سازی در پی آن صورت گرفت که محمدجعفر محمدی در تاریخ بیست و سوم بهمن ماه، شکایتی را علیه اداره اطلاعات سنندج مبنی بر سرقت پول نقد، بازداشت غیرقانونی و ضرب و جرح فرزند خود ارائه داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید