اعزام به مرخصی یک زندانی سیاسی از زندان عادل‌آباد شیراز

مهران فرهادی

مهران فرهادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز که در حال سپری کردن محکومیت سه سال و ده ماه حبس خود می باشد به مرخصی چهار روزه اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۲، مهران فرهادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد(مرکزی) شیراز در استان فارس، پس از تودیع قرار وثیقه به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن حبس تعزیری سه سال و ۱۰ ماه خود است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”مهران فرهادی، روز سه شنبه پنج دی ماه، با تودیع وثیقه ای به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، و برای مدت چهار روز به مرخصی اعزام شد.”

لازم به اشاره است، مهران فرهادی، در تاریخ شش مهر ماه ۱۳۹۹، پس از یورش ماموران امنیتی به منزل وی در شه تهران، دستگیر و پس از تفتیش و توقیف برخی لوازم شخصی اش به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ متعلق به اداره کل اطلاعات استان فارس در شهر شیراز، منتقل و پس از طی مراحل بازجویی ها در حالی که از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق اولیه یک متهم، محروم بود تحت بازپرسی قرار گرفت و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، مهران فرهادی، در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، توسط قاضی محمود ساداتی ـ رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز، از بابت اتهام (اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروههای مخالف نظام)، (فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی) و (توهین به رهبری در فضای مجازی) در مجموع به تحمل ۳ سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در پی تداوم فعالیتهای مسالمت آمیز، مهران فرهادی در زندان عادل آباد شیراز، این زندانی سیاسی اواخر تیر ماه ۱۴۰۲، با گشایش پرونده قضایی جدیدی مواجه و پس از اعزام به شعبه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب شهر شیراز و طی مراح بازپرسی و تفهیم اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی از طریق انتشار فایل صوتی) توسط بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای عمومی و انقلاب شهر شیراز از اتهام مذکور تبرئه و قرار منع تعقیب وی صادر شد.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، در پی اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم از بند ۱۴(بند زندانیان سیاسی) زندان عادل آباد شیراز به بند عمومی(بندپاک) در آن زندان، منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید