احضار فرزین رضایی روشن به دادسرای اوین

فرزین رضایی روشن

فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی سابق، با دریافت ابلاغیه‌ای به دادسرای اوین احضار شد. این زندانی سیاسی جهت اخذ آخرین دفاع از بابت اتهام‌های انتسابی احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی سابق، با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که اخیرا توسط شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین صادر و در تاریخ سوم دی ماه به آقای رضایی روشن ابلاغ شده است، از وی خواسته شده تا جهت دفاع از بابت اتهام انتسابی، ظرف مدت پنج روز از زمان ابلاغ در این مرجع قضایی حاضر شود.

لازم به ذکر است، در تاریخ بیست و دوم آبان ماه فرزین رضایی روشن که به همراه مهناز طراح بوده، مورد ضرب و جرح نیروهای امنیتی قرار گرفت و خانم طراح بازداشت شد. همچنین منزل آقای رضایی روشن نیز توسط نیروهای امنیتی تفتیش شد.

فرزین رضایی روشن در خردادماه ۹۶، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از مدتی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشالله احمدزاده از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا در اسفندماه ۹۸ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

وی در شهریورماه سال گذشته در پی صدور قرار توقف حکم، از زندان رجایی شهر کرج به مرخصی درمانی اعزام شد و در اسفند همان سال، پرونده این زندانی سیاسی، در پی تایید کمیسیون پزشکی قانونی مبنی بر عدم توانایی در تحمل حبس، مختومه اعلام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید