حبس و تبعید برای سجاد زارع از سوی دادسرای شیراز

سجاد زارع

سجاد زارع، متهم سیاسی توسط دادسرایشیراز به ده سال حبس و دو سال تبعید به یکی از شهرهای استان یزد محکوم شد. این حکم از بابت اتهام‌هایی همچون اجتماع و تبانی و توهین به رهبری علیه این متهم سیاسی صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سجاد زارع، متهم سیاسی توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شیراز به ده سال و شش ماه حبس و دو سال تبعید به یکی از شهرستان‌های استان یزد محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی صادر و به وی ابلاغ شده، آقای زارع از بابت اتهام اجتماع و تبانی به هفت سال و شش ماه حبس، از بابت اتهام توهین به رهبری به سه سال حبس و  دو سال تبعید به یکی از شهرستان های استان یزد محکوم شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای زارع در این باره گفت: که حکم صادره برای وی بسیار سنگین و فراتر از اتهامات مطرح شده است. این منبع مطلع اضافه کرد که در حکم مذکور آقای زارع به دلیل اینکه پیش‌تر سابقه محکومیت داشته، میزان حکم تمام اتهامات اشد و نصف در نظر گرفته شده است.

آقای زارع پیش‌تر نیز در تاریخ بیست و سوم آبان ماه ۱۴۰۱، در شیراز بازداشت و در تاریخ نوزدهم بهمن همان سال، به دنبال صدور بخشنامه «عفو»، از زندان عادل آباد شیراز آزاد و پرونده وی مختومه اعلام شد.

سجاد زارع که پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد، در مهرماه ۱۴۰۰ با پایان دوره محکومیت خود از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید