زخمی شدن دو کولبر در مرز بانه

کولبر

دو کولبر به‌نام‌های آرمان محمدی مهران (فامیلی نامشخص) بدون اخطار قبلی از فاصله نزدیک از سوی نیروهای مسلح در مناطق مرزی بانه زخمی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عصر روز جمعه هشتم دی‌ماه ۱۴۰۲، دو کولبر به‌نام‌های آرمان محمدی، ۳۴ ساله، اهل سنندج مهران (فامیلی نامشخص) ۳۴ ساله و اهل کامیاران از سوی نیروهای مسلح در مناطق مرزی بانه زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، این کولبران در حالی که هیچ کوله‌ای به همراه نداشته‌اند، توسط نیروهای هنگ‌مرزی از فاصله بسیار نزدیک با سلاح ساچمه‌ای مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

آرمان محمدی، بر اثر شدت جراحات وارده به مراکز درمانی منتقل شده است.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده‌ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید