تایید حکم اعدام رضا رسایی در دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده به اجرای احکام/ اجرای حکم منوط به «استیذان» از رهبر جمهوری اسلامی

غلامرضا رسایی

در پی تایید حکم اعدام رضا رسایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کرمانشاه پرونده این زندانی جهت اجرا به اجرای احکام فرستاده شده است. جان این زندانی در خطر است. بنا به مفاد بخشی از دادنامه کشور آمده، اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی منوط به استیذان از رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پرونده رضا رسایی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام و از بازداشت‌شدگان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی که در زندان دیزل آباد کرمانشاه به سر می‌برد، به اجرای احکام دادگاه کیفری کرمانشاه ارجاع شد.

به گفته یک منبع مطلع، روز یکشنبه دهم دی‌ماه، پرونده آقای رسایی به اجرای احکام دادگاه کیفری کرمانشاه ارجاع و وی در معرض خطر جدی اجرای حکم اعدام قرار دارد.

این منبع مطلع افزود: بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه خواستار اجرای سریع حکم اعدام رضا رسایی شده است.

نسخه‌ای از دادنامه تأیید حکم اعدام این زندانی سیاسی در شعبه ١٧ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی “محمد بارانی” به تاریخ بیست و پنجم آذرماه با رد دفاعیات آقای رسایی و نظریه پزشک معاین پزشکی قانونی شهرستان صحنه حکم اعدام وی را تأیید کرده است.

در دادنامه دیوان عالی کشور آمده، اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی منوط به استیذان از رهبر جمهوری اسلامی ایران است.

رضار رسایی پیشتر در مهر ماه از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه به تهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده بود.

در رای صادره از سوی دادگاه، (غلام) رضا رسایی به قتل نادر بیرامی رئیس اداره اطلاعات شهرستان صحنه در استان کرمانشاه متهم شده است.

تایید این حکم در دیوان عالی کشور در حالی است که دادنامه صادره از سوی دادگاه بدوی دچار ایرادات شکلی و ماهوی فراوانی است.

نادر بیرامی در تاریخ بیست‌وهفتم آبان سال گذشته در جریان تجمع اعتراضی “زن، زندگی، آزادی” در شهرستان صحنه و در نتیجه به خشونت کشیده شدن این تجمع به دلیل حمله سرکوبگران به معترضان، در جریان یک درگیری میان شهروندان و ماموران یک مامور کشته شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید