آزادی مهدی فتحی، با پابند الکترونیکی از زندان عادل آباد شیراز

مهدی فتحی

مهدی فتحی، زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز پس از نصب پابند الکترونیکی آزاد شد.
او در حال سپری نمودن محکومیت پنج سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲، مهدی فتحی، معلم، فعال صنفی فرهنگیان و زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز، پس از نصب پابند الکترونیکی آزاد شد و باقی مانده حبس تعزیری پنج ساله خود را خارج از زندان سپری می کند.

براساس این گزارش، آزادی مهدی فتحی، پس از نصاب پابند الکترونیکی صورت گرفته و این فعال صنفی فرهنگیان ادامه حبس تعزیری خود را تحت نظارت قضایی سپری خواهد کرد.

لازم به اشاره است، مهدی فتحی، در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس به اتهام (اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام (تبلیغ علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام (توهین رهبری) و (توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی) هم در مجموع به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ابطال گذرنامه محکوم شد. پس از اتمام مراحل دادرسی، و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، تحمل ۵ سال از مجموع این حبس برای وی لازم به اجرا شد.

پس از اتمام مراحل دادرسی و ارجاع پرونده مهدی فتحی به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی بدون ذکر علت، بازداشت و برای سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری ۸ ساله خود به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود.

پیش از این هم در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، یک منبع نزدیک به مهدی فتحی در گفتگو با حقوق بشر در ایران از ممانعت مسئولان قضایی از جمله دادستان برای اعزام مهدی فتحی به مرخصی و نقض سایر حقوق شهروندی در زندان خبر داده بود.

مهدی فتحی، در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲، بر اثر عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان عادل آباد شیراز، در پی ضرب و جرح از طرف محکومان پرونده (حمله مسلحانه شاهچراغ)، از ناحیه بینی با شکستگی مواجه و از ناحیه گردن و کمر هم ۱۲ بخیه خورده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید