صادق محمودنژاد جهت تحمل محکومیت حبس به زندان نقده منتقل شد

صادق محمودنژاد

صادق محمودنژاد، معترض آسیب‌دیده از ناحیه چشم با احضار به دادسرای پیرانشهر بازداشت و جهت تحمل محکومیت خود به زندان نقده منتقل شد. او پیش‌تر به تحمل پنج سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲، صادق محمودنژاد، معترض آسیب‌دیده از ناحیه چشم اهل پیرانشهر پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادگاه این شهرستان  بازداشت و برای اجرای حکم حبس به زندان نقده منتقل شد.

مدتی پیش، این معترض از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهامات “عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” و “تبلیغ علیه نظام” به پنج سال و شش ماه زندان محکوم شده بود.

همچنین مردادماه سالجاری، این معترض آسیب‌دیده از ناحیه چشم توسط شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در اعتراضات و تحریک افراد به خشونت از طریق فضای مجازی” به سه ماه حبس تعزیری و ٣٠ ضربه شلاق محکوم و پس از اعتراض این حکم به پرداخت هشت میلیون تومان جزای نقدی تغییر یافته بود.

روز شنبه بیست و چهارم تیرماه، صادق محمودنژاد با تودیع قرار وثیقه چهار میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان نقده آزاد شد.

این معترض پس از اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات پیرانشهر به زندان نقده منتقل شده بود.

بامداد دوشنبه دوازدهم تیرماه، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به منزل این معترض آسیب‌دیده یورش بردند و او را بازداشت کردند.

صادق محمودنژاد ساعت ٢٣ شامگاه سی‌ام شهریورماه ١٤٠١ در جریان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی در میدان “ماموستا هژار” پیرانشهر بر اثر شلیک نیروهای سرکوبگر از ناحیه چشم به شدت زخمی شده بود.

این معترض بر اثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای به شدت زخمی و شبکیه چشم چپ وی پاره شده و قدرت بینایی آن ٢٠ درصد است.

آقای محمودنژاد چندین بار در بیمارستان‌های خمینی ارومیه، فارابی تهران و امام سجاد رامسر مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

صادق محمودنژاد ٢٣ ساله اهل روستای “جران” از توابع پیرانشهر، متأهل و دارای یک فرزند است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید