محمدولی حیدربیگی در دادگاه انقلاب ابهر محاکمه خواهد شد

محمدولی حیدربیگی

محمدولی حیدربیگی، بر اساس ابلاغیه‌ای که اخیرا دریافت مرده است به زودی جهت ارائه آخرین دفاع به دادگاه کیفری استان زنجان شهرستان ابهر احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، محمدولی حیدربیگی، فعال مدنی، ساکن شهرستان ابهر از توابع استان زنجان، جانباز شیمیایی، اعصاب روان و نقص عضو در جنگ هشت ساله ایران و عراق، با دریافت ابلاغیه ای به شعبه دادگاه کیفری یک شهرستان ابهر از توابع استان زنجان، احضار شد.

براساس ابلاغیه صادره، جلسه دادرسی به پرونده قضایی محمدولی حیدربیگی، در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲، در شعبه دادگاه کیفری یک استان زنجان، برگزار خواهد شد.

این فال مدنی، پیش از این هم در تاریخ ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲، توسط قاضی کریمی ـ رئیس شعبه ۱ دادگاه کیفری یک شهرستان ابهر واقع در آن استان، از بابت اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی) محاکمه شده بود.

لازم به اشاره است، محمدولی حیدربیگی، در تاریخ ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۲، در بخش اول از همین پرونده نیز، توسط قاضی ابوالفضل عاشری(دادرس شعبه دادگاه انقلاب ابهر)، از بابت اتهام (همکاری با دولت متخاصم) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و عضویت در گروه های مخالف نظام) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام(توهین به رهبری) هم به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

محمدولی حیدربیگی، اواسط شهریور ماه ۱۴۰۲، با دریافت ۲ ابلاغیه کتبی جداگانه برای محاکمه به شعبه ۱ دادگاه کیفری(انقلاب) ۱ زنجان و شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ابهر، احضار شد و در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۴۰۲، توسط قاضی ابوالفضل عاشری، رئیس شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری۲ ابهر و دادرس دادگاه انقلاب آن شهرستان، محاکمه و با توجه به مشکلات جسمانی قادر به حضور در آن جلسه دادرسی نبود ولی علی مسگری، وکیل مدافع متهم این پرونده دفاعیات خود را به قاضی دادگاه ارائه کرده بود.

این شهروند ساکن شهرستان ابهر، که ۲ پای خود را در جنگ ۸ ساله ایران و عراق از ناحیه زانو به پائین کاملا از دست داده، در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱، در حالی که مشغول تردد با خدروی خود در خیابان بود در پی یورش ۹ تن از ماموران اداره کل اطلاعات استان زنجان، دستگیر و پس از طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، به بند امنیتی زندان سفرآباد استان زنجان، منتقل و در پی اعتصاب غذا و داروی طولانی مدت، در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد تومان تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

همچنین، پیشتر هم یک فرد مطلع از وضعیت جسمانی محمدولی حیدربیگی به گزارشگر حقوق بشر در ایران گفت:”آقای حیدربیگی با توجه به اینکه، جانباز شیمیایی ۷۰ درصد جنگی از ناحیه ریه و چشم دچار عارضه شیمیایی است و همچنین دو پای خود را از زانو به پائین در جنگی(کربلای ۵) از دست داده و همچنین به علت گرفتگی با موج انفجار از بیماری اعصاب و روان در رنج است با توجه به حکم صادر شده بر علیه وی اجرای آن به مثابه جنایت علیه بشریت است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید