اعتصاب چهار زندانی اهل سنت در زندان قزل‌حصار کرج

انور خضری، کامران شیخه، خسرو بشارت و ماموستا فرهاد سلیمی

چهار زندانی اهل سنت به‌نام‌های انور خضری، کامران شیخه، خسرو بشارت و ماموستا فرهاد سلیمی محبوس در زندان قزل‌حصار کرج  در اعتراض به خطر اجرای احکام خودشان دست به اعتصاب غذا زدند. پیش‌تر سه هم‌پرونده‌ای این زندانیان باوجود اینکه پرونده آنها جهت برسی دوباره به دادگاه ارسال شده بود به اجرا درآمده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲، انور خضری، کامران شیخه، خسرو بشارت و ماموستا فرهاد سلیمی چهار تن از زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام و هم پرونده‌ داوود عبداللهی، به دنبال خطر جدی اجرای حکم اعدام آقای عبداللهی از چهار روز پیش در زندان قزلحصار کرج دست به اعتصاب غذا زدند.

به گفته یک منبع مطلع؛ این زندانیان دست به اعتصاب غذای تر زده‌اند و در چهارمین روز اعتصاب به سر می‌برند. آنها در اعتراض به خطر جدی اعدام داوود عبداللهی که در نهایت نیز روز گذشته ۱۲ دی‌ماه اجرا شد و اجرای احکام خودشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند و تا لحظه انتشار این گزارش در اعتصاب غذا به ‌سر می‌برند.

به دنبال اجرای حکم اعدام قاسم آبسته، ایوب کریمی و داوود عبداللهی سه زندانی عقیدتی کُرد در روزهای ۱۴ آبان، ۸ آذر و ۱۲ دی ۱۴۰۲، خطر اجرای حکم اعدام انور خضری، کامران شیخه، خسرو بشارت و فرهاد سلیمی نیز به ‌شدت افزایش پیدا کرده است. خصوصا اینکه حکم اعدام این زندانیان به اجرای احکام زندان ارجاع داده شده و نهادهای امنیتی از مسئولین زندان خواسته‌اند احکام را هرچه سریع‌تر اجرا کنند.

بعد از اجرای حکم اعدام قاسم آبسته و ایوب کریمی نهادهای امنیتی به خانواده دیگر زندانیان گفته بودند سکوت کنید تا حداقل جنازه اعدام‌شدگان را تحویل بگیرید.

پرونده این زندانیان بسیار مبهم و پر از نقایص حقوقی و روند دادرسی ناعادلانه است. تاکنون هیچ وکیلی پرونده آنها را ندیده و خود زندانیان بارها تاکید کرده‌اند  احکام آنها در نتیجه اعترافات اجباری زیر شکنجه و ماه‌ها بازداشت و بازجویی در سلول انفرادی بوده است.

این زندانیان عقیدتی در یک پرونده مشترک به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شده‌اند. پس از ۱۴ سال حبس حکم اعدام قاسم آبسته، ایوب کریمی و داوود عبداللهی به ترتیب در ۱۴ آبان، ۸ آذر و ۱۲ دی ۱۴۰۲ در زندان قزلحصار کرج به اجرا درآمد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید