آزادی موقت ناهید تقوی با پابند الکترونیکی از زندان اوین

ناهید تقوی

ناهید تقوی زندانی سیاسی که پیش‌تر به اتهام مشارکت در اداره گروه غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل ۱۰ سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بودتحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ناهید تقوی، زندانی شصت و هشت ساله دو تابعیتی ایرانی-آلمانی، تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

مریم کلارن، دختر ناهید تقوی با انتشار تصویری اعلام کرد مادرش روز سه‌شنبه ۱۹ دی به شکل موقت از زندان اوین آزاد شده است. در تصویری که مریم کلارن از مادرش منتشر کرده است، این زندانی دوتابعیتی ایرانی- آلمانی با پابند الکترونیکی دیده می‌شود.

مریم کلارن نوشته مادرش در طول مرخصی مجبور به استفاده از پابند الکترونیکی خواهد بود و تردد او محدود به هزارمتری متری آپارتمانش در تهران شده است.

به گفته مریم کلارن، این اقدام به نوعی گویای «حبس خانگی» ناهید تقوی است. دختر ناهید تقوی با این حال اظهار امیدواری کرده آزادی موقت مادرش گامی در مسیر آزادی بی قید و شرط او باشد.

ناهید تقوی: بازداشت، بازجویی، انفرادی و محکومیت

ناهید تقوی، شهروند شصت و هشت ساله ایرانی-آلمانی، در تاریخ بیست و پنجم مهر ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت شد. او از زمان بازداشت طی هشتاد جلسه و معادل هزار ساعت تحت بازجویی قرار گرفت.

این زندانی دو تابعیتی، بارها به بهانه های مختلف از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف این زندان منتقل و به صورت بلاتکلیف در سلول های انفرادی نگهداری شد. ناهید تقوی، در مجموع ۲۰۰ روز از حبس خود را در سلول های انفرادی تحمل حبس کرده است.

وی نهایتا توسط شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “مشارکت در اداره گروه غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۰ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

خانم تقوی از آسیب های شدید در ستون فقرات رنج میبرد و مبتلا به فتق متعدد دیسک و سندرم تونل کارپال دست است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید