آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پروند «شهرک اکباتان» برگزار شد

میلاد آرمون، امیرمحمد خوش‌اقبال، علیرضا برمرز پورناک، نوید نجاران، مهدی ایمانی و علیرضا کفایی

همزمان با اعتراضات سراسری و پس از کشته شدن یک بسیجی در آبان ماه ۱۴۰۱ نیروهای امنیتی با یورش به این شهرک حداقل ۵۰ تن از جوانان را دستگیر کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده معروف به شهرک اکباتان برگزار شد. این پرونده در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد. قوه قضاییه تا کنون جزییاتی از جلسات این دادگاه برای اطلاع عموم ارائه نکرده است.

متهمان این پرونده عبارتند از: میلاد آرمون، امیرمحمد خوش‌اقبال، علیرضا برمرز پورناک، نوید نجاران، مهدی ایمانی و علیرضا کفایی برگزار شد. همگی این افراد از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ می‌باشند.

همزمان با اعتراضات سراسری و پس از کشته شدن یک بسیجی در آبان ماه ۱۴۰۱ نیروهای امنیتی با یورش به این شهرک حداقل ۵۰ تن از جوانان را دستگیر کردند. آنها در نهایت برای ۱۴تن از این جوانان کیفرخواست صادر کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه اتهام بازداشت‌شدگان پرونده شهرک اکباتان را محاربه، مشارکت در قتل و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی عنوان کرده است.

در حال حاضر این پرونده از بابت اتهام مشارکت در قتل در شعبه ۱۳دادگاه کیفری برگزار شده است. دادگاه انقلاب، نیز پرونده جوانان شهرک اکباتان را از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و محاربه در حال رسیدگی دارد.

سران قوه قضاییه به منظور تسریع در روند محاکمه، این پرونده را که قبلا در دادسرا بود را به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری ارجاع داده‌اند. تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف سریع متهمان خطر اعدام این جوانان را هر چه بیشتر کرده است. بخصوص که پیش از این پرونده امنیتی دستگیر شدگان شهرک اکباتان، توسط قاضی صلواتی پیگیری می‌شد. وی یکی از بدنام ترین نفرات در قوه قضاییه است که چندین احکام سنگین از جمله اعدام برای متهمان سیاسی صادر کرده است.

این پرونده مانند بسیاری از پرونده‌های جوانان بازداشتی روند طبیعی خود را طی نکرده و بسیاری از اعترافات اجباری تحت شکنجه گرفته شده است. پیش از این نیز اخباری از شکنجه‌های وحشیانه دستگیر‌شدگان، توسط ماموران امنیتی منتشر شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید