احضار مینا کرمی، شهروند بهایی جهت اجرای حکم به دادسرای شیراز

شهروندان بهایی

مینا کرمی، شهروند بهایی طی ابلاغیه‌ای که از سوی اجرای احکام دادسرای شیراز صادر شده است جهت تحمل محکومیت خود احضار شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب شیراز به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مینا کرمی، شهروند بهایی ساکن شیراز با دریافت ابلاغیه ای، جهت اجرای حکم پنج سال حبس خود به شعبه یک اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب این شهر احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که در تاریخ یازدهم دی ماه، توسط شعبه یک اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شیراز صادر و به خانم کرمی ابلاغ شده، از وی خواسته شده در تاریخ دوازدهم بهمن ماه، جهت اجرای حکم حبس، خود را به مرجع قضایی مذکور معرفی کند.

منزل مینا کرمی در تاریخ بیست و چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود. وی چندی بعد به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر موسوم به پلاک ۱۰۰ احضار شد. خانم کرمی نهایتا پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

خانم کرمی در شهریورماه سال گذشته، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی از بابت اتهامات “فعالیت آموزشی و تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام” به پنج سال حبس تعزیری، پنج میلیون تومان جزای نقدی، محرومیت از حقوق اجتماعی به مدت ده سال و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه به مدت دو سال محکوم شد. این حکم چندی بعد در شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس عینا تایید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید