شکنجه و تعرض به یک زندانی سیاسی گمنام در زندان شیبان اهواز

حسین صالحی

حسین صالحی، زندانی سیاسی در زندان شیبان اهواز به شدت با لوله سبز مورد ضرب و جرح قرار گرفته و توسط ماموران زندان به او تعرض شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین صالحی از بازداشت‌شدگان جریانخیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی که در سلول انفرادی محبوس است، در حالی که دستبند، پابند و چشم بند داشت، به مدت چهار ساعت به شدت شکنجه شده و توسط مأموران زندان به او تعرض شده است.

بر اساس این گزارش، چندی پیش حسین صالحی را به سلول انفرادی منتقل کردند. او در زده و درخواست آب کرده بود. چند مأمور زندان او را از سلول بیرون کشیدند و به شدت ضرب و جرح کردند. حرف‌های رکیک به او می‌زدند و مدت چهار ساعت مستمر با لوله، فحش و لگد شکنجه‌اش کردند. درحالی که چشم‌بند و دستبند و پابند داشت، روی سرش کیسه کشیده بودند و به شدت کتکش می‌زدند. در همین حال با چوب و لوله سبز به او تعرض غیراخلاقی کردند، به طوری که بیهوش شد.، آب روی سرش می‌ریختند تا دوباره به هوش بیاید. ماموری که به او تعرض کرد نامش “ا.ر” است.

او از عوارض روحی و جسمی شکنجه‌ها رنج می‌برد. به طوری که با وجود گذشت چند ماه هنوز هم وقتی که شکنجه‌ها را به یاد می‌آورد، حالش بد می‌شود و از هم‌بندی‌های خود کمک می‌خواهد.

حسین صالحی ۲۵ ساله، اهل کوت عبدالله اهواز، روز چهاردهم آذر سال گذشته، در جریان تجمعات انقلابی بازداشت شد. او از داشتن وکیل انتخابی محروم ماند و وکیل تسخیری داشت.

حسین صالحی توسط شعبه سه دادگاه انقلاب اهواز به اتهامات اخلال در نظم عمومی، عضویت در سازمان مجاهدین خلق، تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه که باعث بر هم زدن امنیت کشور شده به ۱۰ سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

گفته شده حسین به بیماری اعصاب و روان مبتلا شده و با توجه به شکنجه‌هایی که در زندان شده، از عوارض این بیماری رنج می‌برد. اما با این شرایط او را در زندان نگه داشته‌اند.

لازم به ذکر است که در جریان خیزش زن، زندگی، آزادی، هزاران تن از هموطنان در شهرهای مختلف بازداشت و به زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها منتقل شدند.

بسیاری از این زندانیان گمنام بوده و تحت بدترین شکنجه‌ها قرار می‌گیرند. از هموطنان درخواست داریم اخبار مربوط به آنها را برای رسانه‌های مردمی و حقوق بشری ارسال کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید